Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
538

Over mijn reis

Ik reis graag en veel, meestal alleen en ongeorganiseerd. Momenteel begonnen aan een wereldreis waarvoor ik 6 tot 12 maanden de tijd heb, al naar gelang de duur van de verhuur van mijn eigen woning in Nederland. Gestart in Egypte, Cairo voor 2 weken en dan door naar India. Na een maand India in mijn uppie zal ik half januari in India aansluiten bij een Nederlandse reisorganisatie voor een georganiseerde singlereis door India en Nepal. Uiteraard bezoek ik in de maand daaraan vooraf in India de bezienswaardigheden die niet in deze georganiseerde reis zijn inbegrepen. Vanuit India met de reisorganisate naar Nepal en daarna weer alleen verder. Op mijn lijstje staan daana Thailand met vrijwilligerswerk in een opvang voor zwerfdieren, Indonesie, Fillipijnen, Australie, New Zealand, Zuid-Amerika (Chile wil ik graag nog eens terug), en afsluitend USA.

Bezochte landen

Ik heb 64 landen (26%) bezocht:

Albanië, Andorra, Antarctica, Antigua en Barbuda, Argentinië, Australië, Bahrein, België, Bosnië en Herzegovina, Britse Maagdeneilanden, Bulgarije, Canada, Caribisch Nederland, Chili, Denemarken, Dominicaanse Republiek, Duitsland, Egypte, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Guadeloupe, Hongarije, Ierland, India, Indonesië, Italië, Japan, Kosovo, Kroatië, Liechtenstein, Luxemburg, Macedonië, Malta, Monaco, Montenegro, Montserrat, Nederland, Nederlandse Antillen, Nepal, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland, San Marino, Servië, Singapore, Sint Maarten, Slovenië, Slowakije, Spanje, Thailand, Trinidad en Tobago, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zweden, Zwitserland.