Corona

21 maart 2020 - Sydney, Australië

DIt is voorlopig mijn laatste verhaal hier. Corona was al vanaf het begin van mijn reis in mijn aandacht, nou ja, vanaf half januari zo ongeveer hield ik het nieuws daarover in de gaten. Begin maart was het dusdanig dat ik besloot Azie te ontvluchten en naar Australie te gaan en paar dagen daarna bedacht ik me dat ik beter gelijk naar NL had kunnen gaan.

Nu zit ik dus in Australie min of meer vast in een hostel met allemaal vreemde mensen, geen idee waar ze geweest zijn enz. Alles is gesloten hier, supermarkten zijn bijna leeg, enz. Er is nog geen verbod om de straat op te gaan maar ik blijf liever binnen en ga alleen af en toe naar de supermarkt om te proberen wat fruit en/of groente te krijgen. 's Avonds ga ik nog wel een blokje om, om wat beweging te hebben, dan zijn er nog minder mensen buiten.

Ik probeer zo snel mogelijk terug te komen in Nederland. Geen idee of dat snel gaat lukken. Daar aangekomen heb ik natuurlijk het probleem dat mijn huisje nog verhuurd is tot misschien wel 1-12-2020. Dus ik moet daar dan iets zoeken om te huren.

ik klaag niet. Ik hoor digitaal van familie/kennissen/vrienden/ex-collega's in Nederland over mensen die ik ken die besmet zijn, ik ken mensen die inmiddels eraan overleden zijn. Ik hoef niet meer in de zorg te werken. Ik klaag niet. Ik hoop snel in Nederland te kunnen zijn. Ik weet dat ik daar ook de hele dag binnen moet zitten, maar daar heb ik in ieder geval de mogelijkheid van telefoon contact. Het is zo vreselijk moeilijk om via whatsapp aan iemand duidelijk te maken wat er in je omgaat......

Ik wens jullie allemaal veel sterkte in deze afschuwelijke periode. Met de meeste van jullie heb ik sowieso contact via email en/of whatsapp,  dus we houden contact. Heel veel dikke knuffels aan jullie allemaal. Het enige positieve van zo ver weg zijn, ik kan knuffelen en hugs geven zoveel ik wil :)

1. DEPOORTER Paul:
    21 maart 2020
    Ik had gevreesd dat je vroeg of laat met Corona zou te maken krijgen. Nederland heeft momenteel ook erg onder de crisis te lijden en neemt onvoldoende maatregelen.
    Ik wens je een behouden thuiskomst!
  2. Jo:
    22 maart 2020
    Goeie reis terug , , ik heb begrepen dat je in Japan bent op dit moment en hopelijk morgen weer in Nederland. Tot aan de telefoon .